جلسه هم اندیشی بسیج اساتید شهرستان محمودآباد به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد برگزار شد.
بسیج اساتید
به گزارش روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد: جلسه هم اندیشی بسیج اساتید شهرستان محمودآباد با حضور اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسه آموزش عالی شهرستان محمودآباد در سالن کنفرانس دانشکده فنی وحرفه ای محمودآباد برگزار شد. در ابتدای جلسه بعد از تلاوت کلام ا... مجید، دکتر سید حسین علوی مسئول بسیج اساتید دانشکده ضمن خوش آمدگویی گزارشی از برنامه های انجام گرفته توسط کارکنان و اساتید بسیجی این دانشکده گزارشی ارائه نمودند. سپس دکتر احمدی سرپرست دانشکده ضمن خوش آمدگویی و تسلیت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و وفات حضرت ام البنین و تکریم مادران شهدا در سخنانی گفت:در کانون بسیج اساتید شهرستان موضوعاتی از قبیل بیانیه گام دوم انقلاب و کرسی های آزاداندیشی در دستور کار اصلی قرار بگیرد. این کانون متعلق به تمام دانشگاهیان شهرستان است و از ظرفیت های بسیار خوب و افراد توانمندی برخوردار است و امیدوارم بیش از پیش کانون بسیج اساتید در شهرستان بدرخشد. ایشان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برای انتخاب مدیران قوی میشود روی همکاری و همفکری بسیج اساتید هم حساب باز کرد. سپس دکتر شیرزاد رئیس کانون بسیج اساتید شهرستان نیز گزارشی از فعالیت هاو تعداد اعضای کانون بسیج اساتید ارائه نمودند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام الهی راد عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم،درسخنانی اظهار داشت: بحث سکولاریسم چنان قدرتمند عمل کرده که حتی توانسته در حوزه های ما تحت الشعاع قرار بدهد.ماباید بفهمیم اسلام یعنی چی؟ سکولاریسم یعنی چی؟ این سکولاریسم از کجا آمده و چطوری توانسته داخل جمهوری اسلامی نفوذ پیدا کنند. ایشان در ادامه سکولاریسم یا به صورت کلی، جدایی دین و اخلاق از عرصه عمومی، سیاست و قدرت دولتی، متأثر از دوگانه نگری های غالب و جاری پس از دکارت و بی توجه به ربط ها و اتصال هاست دانسته و افزود: در قلمرو سیاست تأکید سکولارها بر آزادی ایمان، برابری حقوقی ادیان و انتخاب های اخلاقی و بی طرفی دولت هاست. این گونه ادعا می شود که این بی طرفی به دلیل اجتناب از ورود تعهدات و دلبستگی های دینی و اخلاقی به عرصه ای است که می تواند مخل حقوق فردی و آزادی های مدنی و برابری افراد باشد. دولت های سکولار مخالف وفاداری نیستند، اما تنها وفاداری نسبت به دولت و قوانین و قواعد آن تبلیغ می شود و مجاز است. اینکه چگونه و به لحاظ مبنایی، بی طرفی مورد ادعا با وفاداری اولیه و ثانویه به دولت قابل جمع است، خود از پرسش ها و پارادوکس های جدی است؛ پارادوکس دوگانه نگری مستتر در سکولاریسم؛ یعنی دوگانه حیات فردی و اجتماعی، پارادوکس تنوع فرادولتی و وحدت دولتی و بی توجهی به رابطه مفهومی خدا و انسان و حق و قابلیت های او به مثابه مبنای توجیه پذیری حقوق انسانی، از پارادوکس های عمده سکولاریسم است.
روابط عمومی، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد