در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 27 دی 1403
nus.ac.ir

حضور آقای رسول لقمانپور زرینی عضو هیات علمی آموزشکده کشاورزی ساری در جلسه هم اندیشی نمایندگان اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و مدیران حوزه آموزش، در دفتر سازمان مرکزی دانشگاه

حضور آقای رسول لقمانپور زرینی عضو هیات علمی آموزشکده کشاورزی ساری در جلسه هم اندیشی نمایندگان اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و مدیران حوزه آموزش، در دفتر سازمان مرکزی دانشگاه

به گزارش  روابط عمومی آموزشکده کشاورزی ساری جلسه هم اندیشی نمایندگان اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای ( گروه رضوی ) در تاریخ  ١١ مهر ماه سال جاری با حضور آقای دکتر سید حیدر میرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای  ، آقای دکتر حسین سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و مدیران کل حوزه آموزش برگزار شد.

در ادامه این نشست مسائل مختلف مبتلابه اعضای هیات علمی از طریق نمایندگان حاضر در جلسه (رسول لقمانپور زرینی، حسین صبوری فرد، عباس عباسیان، سید محمد سیدجسمانی و سید محمد سیدکلبادی) مطرح شد.

 آقای دکتر سلمانی در پاسخ به موضوع مطروحه توسط نمایندگان اعضای هیات علمی  در رابطه با آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و لزوم تناسب مواد آن با رسالت و ماموریت این دانشگاه گفت: آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی بعد از نشست‌ها و فراخوان‌های متعدد در خصوص ارائه پیشنهادات و نظرات اعضای هیات علمی و با دستور جناب آقای دکتر صالحی عمران بصورت نسخه پیشنویس بصورت عمومی منتشر شد و در نهایت توسط هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تصویب رسیده است. اما این آیین نامه پیوستی دارد که اجازه می‌دهد بندها و مواد آن همچنان قابل ویرایش و تغییر باشند.

همچنین در ادامه این بحث دکتر میرفخرالدینی در خصوص کلیت مواد این آیین نامه مواردی را اشاره داشتند. لقمانپور زرینی عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و نماینده اعضا در این نشست موضوع ارتقا اعضای هیات علمی مرتبه مربیان را مطرح نمود. در این خصوص دکتر سلمانی مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه با اشاره به ماموریت گرایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و لزوم خارج نشدن این دانشگاه از مسیر رسالت آن توضیحات جامعی را مطرح نمود.

آقای  دکتر میرفخرالدینی با اشاره به این که برای ارتقای اعضای هیات علمی مرتبه مربی در آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه‌هایی پیش بینی شده، از وظایف و اهمیت جایگاه مربیان در بدنه این دانشگاه و بواسطه آن، توجه ویژه وزارت عتف به دانشگاه فنی و حرفه‌ای نکاتی را مطرح کردند. همچنین دکتر بارانی مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی توضیحات جامعی ضمن اشاره به فرایند جذب اعضای هیات علمی مرتبه مربی در طی سالیان اخیر، در خصوص ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت دانش آموخته ماهر را داشتند.

 آقای بارانی در این خصوص از اخذ مجوز و ایجاد شورای عالی برنامه ریزی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت و این موضوع را بسیار مهم و ویژه دانست. تشکیل چنین شورایی در دانشگاه های بزرگ و ملی امکانپذیر نبوده اما با تلاش های مدیران و مسئولین دانشگاه و نگاه خاص و حمایتی وزارت عتف به مقوله مهارت آموزی، شورای عالی برنامه ریزی درسی با حضور و مشارکت اعضای هیات علمی تشکیل شد. از بدو تشکیل این شورا، کلیه رشته‌های دوره کاردانی و سرفصل درسی آن اصلاح و بازنگری شدند. همچنین رشته‌هایی که بازار کار خوبی نداشتند و جذب دانشجوی آن به صفر رسیده بطور کل حذف شدند و رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار و صنعت ایجاد شد.

در ادامه این نشست در خصوص بستر کلاس‌های آموزش مجازی و سامانه جامع آموزش دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سوی نمایندگان اعضای هیات علمی مطرح شد.

آقای دکتر ناطقی مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه در این خصوص ضمن اشاره به راه اندازی فرم های الکترونیکی ثبت نام دانشجویان جدید الورود، مشکلات سامانه بوستان را نسبت به سامانه های قبلی بسیار کمتر دانست و گزارشات مبنی به مشکلات سامانه بوستان هر روز کاهش می یابد. ناطقی گفت تدبیر ایجاد فرم های الکترونیکی ثبت نام دانشجویان ایده مناسبی بوده که آمار قابل توجهی از دانشجویان توانستند با مراجعه به این فرم ها ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند. همچنین بستر آموزش های آنلاین با همکاری و تلاش های واحد فناوری دانشگاه بسیرا کامل تر شده و از طریق سامانه سمیاد و نرم افزار ادوبی کانکت کلاس های آفلاین و آنلاین برگزار می شود.

 آقای لقمانپور در رابطه با اتوماسیون اداری و دسترسی اعضای هیات علمی به این سامانه درخواست خود را مطرح نمود که دکتر میرفخرالدینی با اشاره به اهمیت این مقوله و لزوم دسترسی اعضای هیات علمی بویژه مدیران گروه های آموزشی به بخشنامه ها و اطلاعیه ها در سریع ترین زمان ممکن امکان مکاتبات اداری، پرتال معاونت آموزشی دانشگاه را جهت دسترسی به تمام بخشنامه ها را معرفی نمود.