جلسه شورای معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران
جلسه شورای معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی استان مازندران با حضور رییس و معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و نیز معاونین آموزشی و پژوهشی آموزشکده ها و دانشکده های استان درروز دوشنبه 08/05/ 99 درسالن جلسات حوزه ریاست دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزارگردید.
به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه فنی استان مازندران دغدغه مسئولین دانشگاه را مسائل آموزشی خواند و بیان داشت: کیفیت علمی، بازدهی مثبت و یادگیری دانشجویان بسیار مهم می باشد و با توجه به محدودیت زمانی دو ساله آموزشی دانشجویان و شرایط پیش آمده بیماری کرونا، فضای آموزش علمی باید با کیفیت و کارآمدی بیشتری انجام گیرد.
امیر حیاتی با بیان لزوم پذیرش تغییر در مسایل آموزشی عنوان داشت: حوزه معاونت آموزشی باید راه کارهای مناسب برای برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین و ارائه نماید. با مشاوره و نظر مدیران گروه و اساتید برجسته، باید بتوان کلاسهای کارگاهی را با تصمیم گیری و مدیریت درست در مدت زمان کوتاه با کیفیت علمی بالا و با رضایت دانشجویان و تابع قوانین آموزشی و شرایط مکان و زمان برگزار نمود.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در خصوص کلاسهای به حد نصاب نرسیده مقطع کارشناسی دانشجویان نو ورود در رشته های مختلف و چگونگی برگزاری کلاسهای عملی به ایراد سخن پرداخت.
علیرضا خویی بیان داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا،کلاسها بصورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد و کلاسهای عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی را باید بتوانیم هم بصورت غیرحضوری و هم حضور دانشجو در کارگاهها و آزمایشگاهها بصورت فشرده، با نظارت مدیرگروه ها و اساتید مربوطه، و نهایت سخت گیری در رعایت پروتکل بهداشتی و حداقل ظرفیت دانشجو در خوابگاهها، با هماهنگی و همکاری معاونت امور دانشجویی و مدیریت و نظرات خاص مراکز، با بازدهی علمی تشکیل دهیم.
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران نیز در این جلسه بر همکاری واحدهای پژوهشی آموزشکده های استان با توجه به شرایط پیش آمده در ارائه ایده ها، خلاقیت، کارآفرینی و ایجاد مرکز رشد و فناوری تأکید داشت.
پویا پاشایی به نزدیک بودن هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: سایت نمایشگاه مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان از دست آوردها و تولیدات دانشجویان مراکز راه اندازی می گردد. این سایت مربوط به ارائه و فروش محصولات، معرفی کتاب، صنایع دستی و ... دانشجویان و اساتید می باشد.
وی گفت: ایجاد مراکز کارآفرینی که مرحله آغازین فعالیت علمی و بازاریابی از دست آوردها و محصولات تولید شده دانشجویان می باشد و تشکیل انجمن فارغ التحصیلان و استفاده از توانمندی آنها در حال پیگیری می باشد.
در ادامه جلسه معاونین آموزشی آموزشکده های استان، با اعلام آمار ثبت نامی دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های مختلف، در رابطه با انتقال یا مهمان شدن دانشجو با رعایت قوانین آموزشی و سرفصل دروس و نیز چگونگی برگزاری کلاسهای عملی در زمان کرونا، نظرات و پیشنهادات خود رابیان داشتند.