رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:
یاددهی و انتقال مهارت، سیاست اصلی دانشگاه و دغدغه مسئولین و رؤسای مراکز
جلسه هم اندیشی بررسی وضعیت جاری، طرح ها و پروژه های عمرانی و پیگیری حل مشکلات و مسایل آموزشکده های فنی پسران و دختران بابل با حضور دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، دکتر امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، معاونین و مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و رؤسای دو مرکز بابل در روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بررسی گزارش های اجمالی و تشکر از زحمات همه افرادی که در گذشته برای توسعه دانشگاه زحمت کشیدند، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری کشور می باشد که دارای ۱۸۰ مرکز و جمعیت دانشجویی ۱۵۰ هزار نفری می باشد و اخیراً ظرفیت ۸۰ هزار نفری در مقطع کاردانی و ظرفیت ۲۰ هزار نفری در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام گردیده است. اولین دانشگاهی بودیم در سال جاری که ظرفیت هایش اعلام شد. امیدوارم که با برنامه های تحصیلی و با سر فصل های جدید از این فرصت استفاده کنیم و زمینهای برای تولید، اشتغال و خود اشتغالی و کارآفرینی باشد.
دکتر ابراهیم صالحی عمران با بیان سیاست های اصلی مدیران ستادی دانشگاه، بیان داشت: من معتقدم اصل کار، آموزش، در آموزشکده ها صورت می گیرد. آموزشکده ها محور عملیاتی ماست و تمام تمرکز و توجه دفتر مرکزی، باید معطوف بر این باشد که دانشکدهها خوب کار کنند و به همین دلیل بحث عدم تمرکز، توجه به دانشکده ها، توجه به کارگاه ها، توجه به اساتید و مربی ها، توجه به دانشجویان را مطرح نمودم. گرفتاری ها نباید مانع از توجه به آموزش، یاد دهی و انتقال مهارت شود. ذهن مسئولین و رؤسای مراکز باید به سمت یاددهی و انتقال مهارت باشد و در همین راستا به ارزشیابی مهارت، علت کسب اشتغال و یا عدم اشتغال دانشجویان، سمت و سوی کارگاه ها با مهارت آموزشی و نحوه تدریس مربیان توجه گردد.
وی استان مازندران را با ظرفیت و پتانسیل خیلی خوب دانست و گفت: مازندران از لحاظ جغرافیایی و با امکاناتی که دارد میتواند قطب آموزش عالی کشور باشد و هنوز فاصله زیادی با دانشگاههای تراز اول کشور وجود دارد و این موضوع به دلیل عدم توجه و تمرکز رؤسا بر ارتقای کیفیت آموزشی، ارتقای مسائل آموزشی و پژوهشی و خدمات مشاوره ای دانشگاهها می باشد. نقش عوامل سخت افزاری به جای خود، ولی به مدیریت ها و حرکت های نرم افزاری نیاز است تا دانشگاه های استان مازندران به جایگاه ویژه خود دست یابند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: امسال که سال جهش تولید است باید به تولید و شرکتهای خصوصی وصل شویم. تجاری سازی، اقتصاد آموزش و بازاریابی فروش بحث جدی ماست و فلسفه دانشگاه فنی و حرفهای نیز همین است.
دکتر کریمی و سردار سعادتی نمایندگان محترم مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با حضور در این جلسه به ایراد سخن پرداختند.
دکتر کریمی ضمن اعلام حمایت کامل از اهداف و برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای بیان داشت: محیط جامعه باید مهارتی باشد و روحیه کار را به فرزندانمان آموزش دهیم. علاوه بر آموزش مهارت، باید خلا عقبه ذهنی فارغ التحصیلان در جهت ایجاد اشتغال توسط دانشگاه فنی و حرفه ای پر گردد.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای باید ارتباطش را با مجلس پر رنگتر نماید و ما کمک می کنیم تا دانشگاه فنی و حرفه ای برای تربیت نیروی کار ماهر ورود نماید و دانشجویی را تربیت نماید که با افتخار لباس کار را می پوشد.
سردار سعادتی با اعلام پیگیری مسایل آموزشکده ها بیان داشت: انسان با انگیزه و هدفمند، با استراتژی مشخص و با علم و عمل می تواند مسیر کشور ما را عوض نماید و دانشگاه فنی و حرفه ای نیز باید در این راستا و در جهت توسعه کشور بکوشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران نیز ضمن بازدید از مراکز تابعه استان در این جلسه بیان داشت: تمام موفقیتها و تجهیز تمام کارگاهها، آزمایشگاه ها و کلاس های دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران مدیون زحمات مدیران لایق و کارآمد گذشته و حال دانشگاه فنی و حرفه ای و در رأس آن دکتر صالحی عمران می باشد.
دکتر امیر حیاتی ادامه داد: ما مدیران با کفایت استانی داریم. امیدوارم این افتراق و عدم انسجامی که گاهاً مازندران بزرگ و یکپارچه ما را تهدید می کند از استان فرهیخته ما رخت بربندد و یادمان باشد که کارهای خوب ماندگار است.
وی افزود: همه رؤسا و مدیران استان با دوراندیشی و کلی نگری باید کمک کنند تا مسایل و مشکلات ۱۲ مرکز استان مازندران مرتفع گردد و شاهد پیشرفت و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان باشیم.