رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران؛
ساماندهی و آمایش رشته ها در دانشگاه های مهارتی به عنوان الگوهای ممتاز وزارت علوم، می تواند جزو سیاستهای اصلی دانشگاه باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران- دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری، جلسه هم اندیشی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در خصوص ساماندهی رشته های تحصیلی مراکز استان با حضور دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، دکتر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، دکتر حسینی مقدم سرپرست دفتر آمایش و گسترش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران، رؤسا و معاونین آموزشی دانشکده های فنی استان مازندران و نیز معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در روز چهارشنبه 1398/8/1 در سالن جلسات دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار گردید.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در جمع ارزشمند تصمیم گیران کلان در حوزه آموزش مهارتی استان مازندران اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای سیاست های محول شده که همان مأموریت دانشگاه است، گامهای خیلی گسترده ای برداشته است و دکتر صالحی عمران به عنوان مسئول دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با توانمندی و کارنامه بسیار درخشان، از سرآمدان این حوزه می باشد.
امیر حیاتی آمایش رشته ها را یکی از گام های ارزشمند دانشگاه فنی و حرفه ای برشمرد و افزود: تعدادی از مراکز، رشته های خیلی نزدیک به هم و رشتههایی با هم پوشانی نزدیک را اداره می کنند. امروزه در زمانی که دانشگاه های مهارتی جزو الگوهای ممتاز وزارت علوم هستند، آمایش رشته ها می تواند جزو سیاستهای اصلی دانشگاه باشد. برای انجام دقیق آمایش رشتهها و سیاستهای حوزه گسترش، برنامهریزی های آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان، جنسیت، تعداد مراکز، تنوع رشته ها و کلیه سیاست های اجرایی آموزش و پرورش مورد نیاز می باشد. از جهت دیگر با توجه به سیاست های انقباضی اقتصادی و رسیدن به بهره وری سازمانی در مراکز نزدیک به هم در یک شهر، تعدادی از رشته ها با همپوشانی، تلفیق و یا ادغام به بهرهبرداری بهتری خواهند رسید.
وی در پایان افزود: نیازهای جامعه نیازهای جدیدی است و همه می دانیم که در آتیه خیلی از کسب و کارهای امروزی حذف میشود و به همین نسبت کسب و کارهای جدید اضافه میشوند و این بدان معناست که این اصلاحات و این امکان را در فضای دانشگاهی ایجاد کنیم تا بتوانیم در رویارویی با این تغییرات بلامنازع، دانشگاه را به روز و رشتههای روزآمد را به دانشگاه اضافه کنیم. از آن سمت آموزش و پرورش هم گامهای خوبی برداشته و مدل مدیریتی در حوزه متوسطه، هدایت دانش آموزان به سمت آموزش های مهارتی است.