در حال بارگذاری ...
دوشنبه 24 دی 1403
nus.ac.ir

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران:
اساتید پژوهشگر کارآمد، باید به ابزار و لوازم حوزه پژوهش آشنا باشند.

دکتر امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در نشست هم اندیشی توسعه فعالیت های پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای که در دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری برگزار گردید، اظهار داشت: توانمند سازی کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای به تعالی دانشگاه منجر خواهد شد و پژوهش ابزاری کارا در توانمند سازی اساتید و دانشجویان است. برای اینکه اساتید هیأت علمی بتوانند در حوزه های مختلف پژوهشی مؤثر و کارآمد جلوه کنند، حتماً باید به ابزار و لوازم این حوزه آشنایی داشته باشند و در این حوزه ورود نمایند.

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، دکتر امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در نشست هم اندیشی برنامه ریزی و توسعه فعالیت های پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای که با حضور مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و مدیران و معاونین آموزشی-پژوهشی و اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در روز شنبه 28 مهر در دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری برگزار گردید، بیان داشت:

دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت افزایش توانمندی نیروهای انسانی به ویژه اعضای محترم هیأت علمی برنامه های مفصّل و مدوّنی دارد که در حوزه های مختلف در حال اجراست. دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران نیز در راستای تقویت و تمهید مقدمات برای انجام این امور، سلسله برنامه هایی را برای افزایش توانمندیهای اعضای هیأت علمی برنامه ریزی نموده است.

باور ما این است برای اینکه اساتید هیأت علمی بتوانند در حوزه های مختلف پژوهشی مؤثر و کارآمد جلوه کنند، حتماً باید به ابزار و لوازم این حوزه آشنایی داشته و در این حوزه ورود نمایند.

 با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی جدید التأسیس بوده و نیروهای انسانی از ابتدا هیأت علمی نبوده اند، برگزاری دوره های توسعه و تقویت توانمندسازی نیروی انسانی ضروری می باشد و توصیه ی ما این است که همه مراکز این امر را در برنامه ی کاری خود قرار دهند.

دکتر حیاتی به تشریح موضوعات مبتلا به حوزه ی امور پژوهشی دانشگاه پرداخت و بیان داشت: این موضوعات و دغدغه های خاص اساتید معمولاً شامل ارتقاء، فرصت مطالعاتی، ادامه تحصیل، آیین نامه اعتبار پژوهشی (گرنت)، انتشارات و نشر کتاب می گردد و اساتید ما باید از برنامه های سازمان مرکزی در این زمینه ها مطلع باشند.

در حوزه پژوهشی گامهای خوبی برداشته شده و در توسعه جریان آموزش مؤثر و روزآمد، اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای می توانند از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت و یک ترمه در داخل کشور بهره مند گردند.

وی با اشاره به طرح ریزی سه برنامه اولویت دار در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و لزوم کمک مسئولین در اجرایی نمودن آنها افزود: برنامه اول ثبت و انتشار مجله تخصصی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران می باشد و این نیاز به تیم تحریریه درجه یک دارد و با تعامل با دانشگاه صنعتی نوشیروانی اولین جلسه هماهنگی برگزار شده است. برنامه دوم این است که جهت ارتقای اساتید هیأت علمی از دانشگاه های درجه یک بخواهیم که در ردیف جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای اساتید هیأت علمی ظرفیت معینی تعریف نمایند تا با تعامل با دانشگاه مازندران و یا دانشگاه نوشیروانی، از ظرفیت اساتید هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان استاد راهنما یا مشاور دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکترا استفاده گردد.

در برنامه سوم بر آنیم تا کلیه دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه ای در بحث کار آموزی و ارتباط با صنعت بتوانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده نمایند و همه ی مراکز ما می توانند در این حوزه نقش داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران تأکید نمود: بر اساس نیاز سنجی دقیق و با تأکید بر قطبی نمودن برخی رشته ها، رشته هایی را باید در دانشگاه فنی و حرفه ای دایر کنیم که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مشکل کار نداشته باشند و از آن سمت، سازمان های مرتبط نیز کمک نمایند و به عنوان نمونه ما در رشته علوم دریایی در پی اخذ مجوز ISO و برگزاری مهارت های چهارگانه می باشیم و دانشجویان با اخذ مدرک ورود به کار خواهند نمود.